Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

10/100 Virginia Andrews - Blomblad för vinden

Av Mia - 8 oktober 2015 22:13

 



Utläst; 8 Oktober



Detta är då andra boken om de tre syskonen som överlevde arsenikförgiftningen uppe på vinden. Den börjar precis där den andra slutade - då de sitter i tågvagnen på väg bort från Foxworth Hall.


Deras berättelse är verkligen tårdrypande och det gör en förbannad också eftersom de flesta kvinnor som mördar sina män/barn, gör det för försäkringspengarna.


Cathy är fortfarande den som står i centrum som böckernas talan och för henne är det en evig kamp att bevisa sig själv god och inte vara ett dyft lik sin mor till sinnet trots att dom utåt sätt är varandras andra hälft. Det är ett ständigt krig mellan gott och ont och det visas tydligt i denna bok.


Det var totalt omöjligt för mig att lägga ifrån mig boken, precis som den första, så nu är även denna utläst och jag hoppas innerligt kunna hitta de tre återstående böckerna i serien.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 29 oktober 2015 17:10


        Utläst 26 Oktober     Tredje boken i Twilight serien.   En seriemördare härskar i Forks grannstad Seattle, en obekant vampyrdoft upptäckts i Bellas rum. Då det inte är Victorias lukt, så är det nyfödd vampyr de tänker sed...

Av Mia - 29 oktober 2015 17:03


      Utläst 19 Oktorber   Andra boken i Twilight serien. Då jag själv lider av psykisk ohälsa så kan jag förstå Bellas depression i början av boken. Det är verkligen som om man inte existerar överhuvudtaget då man är djupt nere i de...

Av Mia - 13 oktober 2015 23:43


      Utläst; 13 Oktober     Ska jag berätta något pinsamt?   ....   Jag har bara sett Twilight filmerna utan att läsa böckerna först.   japp, ni läste rätt, helt fel ordning egentligen.   Men i denna bokserie ser jag ing...

Av Mia - 2 oktober 2015 01:56


    Utläst: 2 Oktober    Jag har sett både den gamla och den nya filmen som blev till tack vare den här boken. Det är egentligen en bokserie på fem böcker sammanlagt, men har hittills bara hittat två då de slutat säljas på bokhandlar och säl...

Av Mia - 27 september 2015 02:17


    Utläst: 27 September I vanliga fall har jag inte svårt att skriva recessioner angående böcker jag gillar, men den sista delen av böckerna som handlar om Nora och Patch och deras gemensamma livsöde, står jag kvar med väldigt få ord att g...

Ovido - Quiz & Flashcards