Direktlänk till inlägg 8 september 2015

4/100 Diane Namm - Säg Inget!

Av Mia - 8 september 2015 19:12


7 September utläst.



Ungdomsbok i allra högsta grad.

Då den bara var 168 sidor så förväntade jag mig inget mirakel, thi vad jag bedrog mig!

Pösigt innehåll, visst, med kärlek och 'djupa känslor' på mindre än en vecka (jag är inte romantiker), men förutom att dom sa orden alldeles för tidigt på så kort tid, så var boken i övrigt spännande.


Maddy, eller Malony, som huvudkaraktären egentligen heter, lever ett liv på flykt tillsammans med sina föräldrar och sina yngre tvillingbröder, sedan hon själv var 5 år och bröderna spädbarn. Dom flyr undan den amerikanska maffian som Malonys pappa ovetande jobbade för i sina fria dagars liv. Hon har flyttat 6 gånger de senaste 11 åren. Hon får absolut inte ha vänner, pojkvänner är totalförbjudet och att vara som alla andra är bara en fånig dagdröm.

Men så träffar hon Ben....


Boken utläst efter några timmar. 

 
 
Ingen bild

Sandra

9 september 2015 00:26

Fantasy club? ;) isf mib sen ja va tonåring :-D

Mia

9 september 2015 03:30

Ja förmodligen :) Men ändå bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 29 oktober 2015 17:10


        Utläst 26 Oktober     Tredje boken i Twilight serien.   En seriemördare härskar i Forks grannstad Seattle, en obekant vampyrdoft upptäckts i Bellas rum. Då det inte är Victorias lukt, så är det nyfödd vampyr de tänker sed...

Av Mia - 29 oktober 2015 17:03


      Utläst 19 Oktorber   Andra boken i Twilight serien. Då jag själv lider av psykisk ohälsa så kan jag förstå Bellas depression i början av boken. Det är verkligen som om man inte existerar överhuvudtaget då man är djupt nere i de...

Av Mia - 13 oktober 2015 23:43


      Utläst; 13 Oktober     Ska jag berätta något pinsamt?   ....   Jag har bara sett Twilight filmerna utan att läsa böckerna först.   japp, ni läste rätt, helt fel ordning egentligen.   Men i denna bokserie ser jag ing...

Av Mia - 8 oktober 2015 22:13


      Utläst; 8 Oktober     Detta är då andra boken om de tre syskonen som överlevde arsenikförgiftningen uppe på vinden. Den börjar precis där den andra slutade - då de sitter i tågvagnen på väg bort från Foxworth Hall.   Deras be...

Av Mia - 2 oktober 2015 01:56


    Utläst: 2 Oktober    Jag har sett både den gamla och den nya filmen som blev till tack vare den här boken. Det är egentligen en bokserie på fem böcker sammanlagt, men har hittills bara hittat två då de slutat säljas på bokhandlar och säl...

Ovido - Quiz & Flashcards