Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Mia - 2 oktober 2015 01:56

 


Utläst: 2 Oktober 


Jag har sett både den gamla och den nya filmen som blev till tack vare den här boken. Det är egentligen en bokserie på fem böcker sammanlagt, men har hittills bara hittat två då de slutat säljas på bokhandlar och säljs numera bara på loppis om man har tur att hitta dem.



Den första boken, Vindsträdgården, handlar om den mörka vinden som håller hemligheter för världen, fyra stycken faktiskt, blonda vackra och oskyldiga, kämpar dom tillsammans för att hålla sig vid liv i fyra års tid utan solens strålar och luftens härliga bris. Men så dör en av dem och då återstår bara tre och dom rymmer.

 


Av de recessioner jag läst har jag insett att serien är hatad av såväl unga som vuxna och jag undrar desperat varför. Själv älskar jag första boken trots att den var lite trög någonstans i mitten, men självklart förstår jag varför, då man riktigt känner hur dagarna kryper fram för de fyra barnen där uppe, inlåsta på vinden.


Det handlar om Chris, Cathy, Cory och Carrie som efter att deras far mister livet i en tragisk bilolycka Det är incestscener också mellan de två äldsta syskonen, som i sig är begripliga då de båda är tonåringar med alla dessa hormoner och har bara varandra att titta på, prata allvar med och anförtro sig åt.


Snart dör en av de yngre syskonen och då inser de allihop att de måste fly.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards